du är en tår i svarta hav



idag var jag i stan och fikade med min vän tim. det är roligt när han har pengar, tid och ork att ta sig till storstan. vad som lockar i svedala, vet jag inte. jag köpte med en del presenter hem till min sambo, men han gillade inte dem. inte ens ett tack fick jag. nu skriver jag bok på tom mage. lite kaffe har den fått sig idag och det räcker väl i och för sig. jag skulle börja på en vodka-diet. sen kom jag på att jag kräker och vodka. och det kan ju bli bra det med. the weepies har gett mig lust till att skriva och det blir fint. nu är det gamla, hederliga, mjuka lasse som tagit över mina högtalare. det är bra det också. idag sa jag att jag vill ha fest på fredag och då sa min kvicktänkta sambo att det faktiskt är fredag imorgon. då blev det ju lite stressigt. det ska nog gå bra ändå. fest är ändå alltid bäst när det är oplanerat.


boken börjar te sig. jag har långt efter tim, men han har ju all tid i världen. själv somnar jag för sent och vaknar för sent. sedan går det runt så hela veckan tills helgen kommer. då somnar jag jättesent och vaknar jättesent. jag har ingen koll på veckodagarna längre. jag har ju inte ens en almanacka hemma... om en viss sambo bara hade kunnat köpa vogues...


nu ska jag fortsätta med boken. och imorgon ska jag dricka alldeles för mycket vin, skratta alldeles för högt så det ekar mellan husväggarna i storstan den här gången.


hey me, hey mama



I always knew that you were crazy
Always knew you could be cruel
Still, I would do just about anything
In the world for you

papa's in the kitchen



när jag efterlyste filmen (se inlägget nedan) så trodde jag faktiskt inte att någon skulle ge mig ett svar. och då ännu mindre att två av mina bästa vänner skulle veta vilken film det var! fick ett samtal inatt av madde (hon visste att jag var vaken på grund av hemsökta hus) då hon berättade att filmen självfallet heter MATILDA och inte "emily" som jag sökte på ett par timmar... nu har jag i alla fall fått ner filmen och jag såg den medans min lilla sambo sov. den var underbar, men kanske inte lika underbar som jag mindes den.


imorgon ska jag till tim och vi ska läsa varandras kapitel. det ska bli mysigt att åka till sottiga svedala i snön, men det ska också bli trevligt! jag saknar faktiskt Stället nu när jag är lite ensam. jätteensam är jag dock inte längre eftersom att sara, martina och madde också flyttat till storstan nu och håller mig sällskap ibland. och min lägenhet börjar faktiskt se ut som ett hem.


ps. jag hatar dino


film om magisk flicka efterlyses

jag efterlyser en film. en film jag såg för ex antal år sedan som jag föll för direkt. jag såg den bara en gång och den gick nog vid 13-tiden på trean eller något. den handlade om en liten flicka som bodde i en fattig och konstig familj. hon hade magiska krafter och var mycket bättre än de i hennes familj. sen minns jag inte mer! jag minns inte vad den heter och det stör jag mig på eftersom att jag gärna vill se den igen. jag har för mig att titeln är huvudrollens namn.

jag gillar den mest för att flicka har magiska krafter! det är så spännande. det är också därför jag älskar harry potter och har läst alla böcker ett antal gånger.

winter birds



idag känns livet fint. det snöar ute. jag äter sparrissoppa och skriver på min och tims bok. den kommer bli helt fantastisk. men vad kan man annars förvänta sig av två helt fantastiska personer? min utväxt är borta, jag ser äntligen blond ut igen. min outfit idag ser cool ut och min stora, svarta pälsjacka med luva värmde mig mycket utanför ikea. ikväll vill jag ut och dricka öl, men jag har fortfarande inte råd. men det brukar lösa sig.

ray


min favoritlåt från den nya skivan. han är så duktig. sådär bra ljud på den här filmen.


meg white, you're allright, in fact I think you're pretty swell



idag har jag hunnit vara på ikea. det var nog allt. andra dagar brukar jag ligga och sova djupt i min stora säng vid den här tiden. men inte idag, för då skulle min älskade tvunget dra med mig till ikea. det var i och för sig trevligt och han var högljudd och jag skrattade högre. idag har jag fått reda på en sak som är tråkig. antingen är jag allergisk mot min älskade eller så är jag allergisk mot all vegetarisk mat jag äter. då får jag alltså sluta med min envishet och sluta vara vegetarian. när jag frågade min älskade vafan jag skulle äta då svarade han bara "ät gris". kräkte lite.

positivt är att imorgon tjänar jag 500 kronor för att inte göra någonting i princip. och att ray lamontagne har gjort en låt till meg white på sitt nya album. så jävla gullig.

för att jag älskar listor och inte gjort dem på länge, ska ni nu få en lista på vad vi köpte på ikea:

ett nytt soffbord
en jättestor växt
en ljusstake
ljus
diskställ
bestickställ
flätade korgar
små burkar
duschdraperi med massa djur på
lampa

simple times



hej

för min och tims skull har jag bestämt mig för att blogga igen. jag har inte haft något att skriva på länge, har inte haft lust, ork eller tid heller. nu har jag dock all tid i världen, lite lust och lite ork också.
inte så mycket har hänt när jag varit borta. förutom en massa fyllor, delad arbetslöshet med två väninnor och att jag blev bjuden på en tabasco-shot på kb i fredags. jag och tim har börjat på ett nytt projekt som jag delar med mig av när det är klart och vi håller fortfarande på med ett halvgammalt projekt; det vill säga Tidningen. det enda jag vill är att kunna jobba med detta och tjäna lite pengar för att kunna betala vår lilla etta. jag har dock fått ett litet jobb som servitris på en 30 års-fest på fredag och tjänar väl i alla fall till en present till min älskade för det.

imorgon ska jag till sarasves salong för att fixa min katastrof till frisyr. efter det är jag sugen på en massa öl och kanske lite kaffe med min vän madeleine som alltid tjatar. men jag har inte råd.