blablabla

det här blir nog min första vita vecka på år och dagar. mamma och mormor hurrar men jag sitter i soffan och gråter en skvätt. fyfan i helvetikos vad boring. vad som inte var så boring var att vi hjälpte madde att flytta idag och blev bjudna på pizza! det gick snabbt och sen tittade vi lite på simpsons och sedan körde madde oss hem. riktigt fräckt gjort av 'na! nu vill jag ha chips. och jag vill UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT. dricka massa bira. mums.

what good does it bring, if I aint got you?

skrämma får du gärna mörkret och komma hit. ögon i dina, lite till vänta bara. lättare var det att vara, bättre ögon, jag trivdes i dina. lika är du som lycklig var, en prålig singel i mingelvärld. över är staden och pollenchock det stjärnfall, en fjäril att fånga. tusental av svaren där du är och nykterhet går. varje natt bor mina fakir i en clown, det i en skratt.

trångt, du får blir min om du vill. för smal det är min soffa. en dans rymmer den men, precis som jag, tar du, men får och du ger, jag tar. telefonen fick sitt liv i orden som om aldrig hört försoning. förlät jag av ett snesteg? förlåt. vi behöver noll, vi kan på ingenting starta.

där kärlek vackert tas emot, du har så lätt att där den tas, kasta. lika väldig när ett sovande kvarter, dånar du som åskmoln. och du är vaken över flykten härifrån människobyn, om brinnande sorg predikar du lika som om gjädje. som om fanns inga sorger.

kanske i december får vi som vi vill; träffas. inga onda ord, du är snäll. dövstum var hela jag, natten kändes som sensommarljung, likadan. och tafatt som ett gapskratt i samhällsdebatt, som en sång. lägg i din sång, min.
tack för en paus, för ett underbart rus, i en värld så vulgär och burdus.

dumma sambolina



ikväll hjälper vi madde flytta! sedan vill hon bjuda på något. först sa hon pizza och menade då köpe och jag kräkte lite. sen kom jag på att jag har en sån pizzadeg hemma som lena bjudit på innan och som alltid är så ruskigt god! i morse gick jag in i köket för att koka mig lite kaffe och göra en liten omelett. då... ser... lilla... jag... pizzadegen... jag... tänkte... ta... med... stå... i... fönsterkarmen... öppnad... och... jättetorr... min sambo har alltså, i morse då, öppnat pizzadegen av någon anledning och sedan ställt den i fönsterkarmen. varför han har gjort detta kommer jag inte förstå förrän jag slår honom i fejset när han kommer hem idag halv 3.

efter flyttningen och pizzan idag vill jag ut. martin pamp kanske bjuder med mig på ett riktigt ståhej!

uuuuuuut jag vill uuuuuuuuut

jag vill ut ikväll! herregud, vad jag vill ut ikväll! kruxet är dock att mina vänner sviker mig. och min älskling ska sova nu för han ska upp tidigt. jag vill ju inte bara sitta och glo! jag vill bara ut! med vem som helst! call me.

shakirashakira



om en timme ska jag och madde köra till helsingborg! till något köpcenter. mest för att ha något att göra. ska bli mysigt! jag ska leta efter gina-västen som sarasve har en likadan. hon ville ju inte ge mig sin... taskigt. igårkväll var jag och madde i skanör hos shakira (sarasve) jöh. vi kollade på film och sara gjorde kaffe i sin nya espressomaskin. hon sa att hon blivit grym på mönster i skummet, men hon kunde inte ens rita madde när hon var på semester i femman.

hur vi kom dit är en lång historia:

jag och madde tog bussen till svedala för att hon skulle hämta sig bil. så vi tog bussen halv 8 och sedan var vi framme 8 i lilla byn. vi tog bilen och åkte och tankade. ungefär halv 9 var vi utanför triangeln och hämtade sara. sen åkte vi till skanör för att äta på aldo och madde var jättehungrig. 40 min senare var vi i skanör. aldo hade stängt en halvtimme tidigare. madde skrek och gormade, hon var ju så hungrig. saravse sa att de hade EN pizzeria också så dit körde vi. stängt. madde fällde en tår. vi skulle köra till vellinge... eller var det höllviken... minns inte, men sarasve glömde säga när madde skulle svänga så helt plötsligt var vi på vägen mot malmö. madde gormade. "JAHA MEN DÅ KAN VI JU LIKA GÄRNA ÅKA TILLBAKA TILL JÄVLA MALMÖ OCH ÄTA DÄR". så vi åkte till malmö. och vi antog att där var stängt överallt så vi hamnade på bk. de hade inga chili cheese så jag fick äta den äckliga veggie bean baguetten. så där satt vi och slängde i oss maten och en stund efter var vi i bilen igen. vi blev sugna på chips men vi visste inget som var öppet, så sarasve ringde sin vän som berättade att en mack i vellinge hade öppet till klockan 12. så dit körde vi och sedan körde vi tillbaka till skanör. så vi åkte från malmö ungefär halv 8 och var framme hos sara typos... 10, halv 11. sen satt vi där i två timmar och kollade på juno och sen körde jag och madde hem till malmö stad igen.

lassebrassemandelmasse



så här lugnt och vackert gjorde han också "kom ihåg mig då" när vi såg honom i helsingborg. eller var det i ystad? minns inte. men sjukt bra var det. bättre än detta till och med. här är det lite... ur ton. för övrigt är dokumentärfilmen om honom förgörande bra.

IDAG

är jag: pigg
gör jag:tvättar, städar, dricker kaffe, skriver på boken
har jag på mig: tights och stor stickad tröja (NY!)
ska jag: träffa pappsen sen hem till sarasve
borde jag: tvätta håret
äter jag: kaviarmackor
lyssnar jag på: min spellista
längtar jag efter: sommaren och jobb

cliffs



just nu tvättar jag. ska dammsuga snart också. och göra mig lite mer kaffe. för idag kommer lilla pappsen på besök! vi ska spela gh har jag bestämt och jag ska visa mina utomordentliga expert-skills. ska bli kul! igår köpte jag och sambon sjukt mycket kakor för att jag skulle bjuda på pappa idag. vi insåg dock snabbt att min tunna lilla pappa inte kommer äta så mycket så jag och sambon åt en massa igår medan vi kollade på "the never ending story". min mamma tyckte att atreju var söt när hon var liten. liden tös.

hoppas alla gillade min spellista! igår köpte jag en fin tröja på lindex. och ikväll ska jag och maddsan hem till sarasve (om jag får hänka... he he...) och fika lite och sedan vara där hela natten. min älskade ska nämligen LANA i limhamn och maddes ska ha tv-spelskväll hemma hos dem.


min grannes underbara band


idag

är jag: skabbig!
gör jag:dricker kaffe och spelar gh
har jag på mig: tights och hoodie just nu
ska jag: vara med tim förhoppningsvis
borde jag: duscha och skriva boken
äter jag: inget, för vi har ingen mat hemma
lyssnar jag på: billie the vision och nic & the family
längtar jag efter: min älskling

expert

alltså första gången var det ju easy. jag stod upp med martina med två skrikande män bakom oss. skitsvårt var det. skitpinsamt. där stod jag och var töntig liksom. martina ägde även fast det var hennes första gång. men jag var så dålig så dålig. sen gjorde vi det några gånger till. och då blev jag ju medium. jag var fortfarande lite kass och satte inte allt, men det gick ändå rätt bra. sen började jag göra det mer och mer. ibland varje dag. och då sa min älskade "DU ÄR FAN HARD NU". men jag vågade inte. jag bara nej. en extra liksom. vågade inte. sen kände jag mig nästan tvungen och jag testade det. skitnice. men jag var inte super på det. sen spelade jag lite till. och satte typ alla. hard. sen sa min älskade "teeeesta expert" och jag bara eh skojar du. jag har nog sett hur expert-människor gör. jag är INTE en av dem.

sen så testade jag expert och fick 93 procent. jag bara jaja, det var en lätt låt. nu testade jag en till (hemma själv) och satte 97 procent. JAG ÄR EN EXPERT-BRUD!

bulgAria




goodigoodgood

nu har jag gjort en spellista på spotify. med ordentliga låtar. så för er som har spotify är det bara att klicka på länken och sedan sparas min spellista på ert spoti. och så fort jag uppdaterar min lista så uppdateras den på er också. fiffigt va!

http://open.spotify.com/user/jonasaldin/playlist/5LDXsFbTXo72nPkcibygDl

2009

jag har sådan ångest över livet. jag börjar bli gammal. jag börjar bli VUXEN. ångest. i år vill jag göra roliga saker. och nu ska jag göra en lista på saker jag ska göra. vissa saker är helt bestämda och vissa saker är bara halvt.

se bob dylan 28 mars - helt bestämt
skriva klart boken - helt bestämt
få boken publicerad - *hoppas*
köra till amsterdam över midsommar - typ helt bestämt
hyra hus med fbg - typ helt bestämt
göra flera nummer av Tidningen - helt bestämt
tjäna pengar på tidningen - *hoppas*
fota med en känd fotograf (säger inga namn än...) - typ helt bestämt
se lars winnerbäck igen - *vill*
åka till london i april - typ helt bestämt
festa som en gris - helt bestämt
ha fest på gården - helt bestämt

bo hos dino i stockholm - helt bestämt!!
skaffa barn - typ helt bestämt


en hockeyrink



nic & the family
riktigt jävla bra faktiskt!

jag ville bara höra din röst



i fredags åkte jag hem till mamma, keven, frettan, bebisen och felicia. vi började med att hämta beben på dagis och sen kom mormor och bjöd på semla för bebisen hade namnsdag. sen stack mormor och mamma gjorde tacos.  när hon gör tacos så dör jag lite! hon kryddade dock min quornfärs så mycket att det gjorde ont i näsan. men det var jävlans gott! joakim och ida och deras nya bebe kom också och åt. nya bebisen åt såklart mest av alla. riktig storätare. sen skulle frettan åka och köpa läsk. och jag skojade och sa "köp chips. och dippa. och skruvar. och ostbågar. och popcorn. och jordnötsringar. och sombreros. och lösgodis. och coca. och glass". när frettan sen kommer hem igen har han köpt nästan allt! riktigt gulligt. även fast jag hade skojat så åt jag ändå så mycket att jag höll på att spy. sen kom älsklingen och hämtade mig.

i lördags steg vi upp tidigt och åkte till ikea. sen till mobilia. sen hem till sambons föräldrar för att gå på kalas. sen hem och började städa. sen till coop. sen städa lite till. sen laga mat. sen äta. sen städa lite till. sen kom gästerna! en mysig helg helt enkelt!


jag hade fest förfan





















1. jag kramar nahar och sara står i min päls
2. nahar och jag i min trapp
3. jag och tim utanför min dörr
4. massa brudar
5. rök
6. martina
7. jag lackar
8. jag och min fina cigarettask
9. jag ser liten ut
10. sara, tim, deniz, nicole och halva madde
11. jag och sambolina
12. jag och sara dansar till nic & the family
13. glad tim, elin hall
14. sara och tim spelar luftgura
15. våra ben
16. sambon och tim
17. rök
18. dans till spice girls
19. sarasve och dino
20. dans igen

hallelujah

nu mår jag lite illa. jag åt omelett. halv 12 på morgonen. det är alldeles för tidigt för att äta över huvud taget. men inatt kollade jag på trollkarlen från oz och somnade som vanligt hs dirr, så jag har ändå sovit ett tag. steg upp halv 11. nu sitter jag och väntar på att min babylaby ska hämta mig. men jag tror han har glömt bort mig. ikväll jobbar han och jag får sitta hemma själv en fredagkväll. första gången sen jag var... 13 kanske.

lars winnerbäck gjorde en låt till fbg

Vi är lördagens änglar som virvlar i stan
Vi är dom som du hatar en söndag på dan
Vi är dom som kan skratta åt allt som är svart
vi är dom som har hjärtan av ädel titan

Vi är änglar med blickarna högt i det blå
Vi är dom som förlorar men jublar ändå
Vi är dom som kan skratta åt allt med varann
vi är dom som kan gråta när ingen ser på

Vi är gårdagens kärlek och stora i orden
som vaknar med skräck och panik under borden
Vi är dom som vill ha allt
Vi är pojkarna som lovar tusenfalt
Vi har solen i ögonen
Och spilld mjölk överallt
Det stinker av gammalt groll
men vi har skuggorna bakom oss trots allt

Vi är dom som kan dansa när det kränger för hårt
Vi är ängsliga höns inför sånt som är svårt
Vi är dom som vill härja som vinnande hjältar
Vi kan om vi vill men vi kräver support
Vi är lördagens änglar och söndagens knott
Vi är dom som förbannar det gråa i grått
Vi är rastlösa änglar och virvlande dårar
Vi är dansande clowner på ont och gott

Vi är inga yuppies med feta cigarrer
Vi är yviga pojkar med för stora gitarrer
Vi är dom som vill ha allt
Vi är pojkarna som lovar tusenfalt
Vi har solen i ögonen...

Vi är skrattet i halsen och knaket i fogen
Vi är rastlösa själar som irrar i skogen
Vi är dom som är kungar om natten på krogen
Vi är dom som vill ha allt
Vi är pojkarna som lovar tusenfalt

pardey



på torsdag är det ärtsoppa... på lördag ÄR DET FEST! jag är peppilipepp! förhoppningsvis blir det ball som fan. och alla är fina och snygga och söta. ska testa och fota lite till tidningen när alla är fulla och glada också. någon kanske gör något ball. flashar. eller ramlar. eller gråter. så kul det hade varit. jag vill ha en sjuk fest. men tyvärr orkar jag inte städa så mycket. och om någon spiller något rött på mitt matta, ljusa trägolv så dödar jag den personen. ciao.

hola bandola



hejsan på ersan!

igår var jag med martina och madde i stan. först så hann jag dock tvätta fyra maskiner tvätt, damma hela lägenhet, laga mat till min älskade pälskling och spela lite gh med brudarna. i stan fick jag med mig två t-shirtar (varav en var ful som stryk på mig) och ett hårband. sen åkte jag hem, dammsög hela lägenheten och värmde lite rester till mig själv. sen kom twinsen och vi spela lite gh och kollade på tv.

idag ska tim komma hit med dino förhoppningsvis och vi ska planera och bara spy ut en massa idéer till Tidningen. tim var så jävla duktig igår och lyckades fixa fotografer och illustratörer till tidningen. en fotograf är så jävla sjukt att vi har med. och vi ska kanske göra en helt ny photo shoot med honom. vågar dock inte skriva hans namn än, för då kommer jag bara förbanna det säkert. men ni kommer hoppa upp och ner när ni får höra det. nu ska jag dricka upp mitt kaffe och kanske duscha... kanske.

kram från världens bästa bloggerska

för dig för dig för dig



hur kan en människa som jag lyssnat på i fem år fortfarande ge mig gåshud och gråt i halsen av att bara se lycklig ut på scenen? låtar jag lyssnat på i fem år får det fortfarande att vända i magen och hjärtat att slå snabbare. hur kan han fortfarande överraska mig? få mig att känna massa känslor, samma känslor, nya känslor. rösten är en annan, texterna är annorlunda, musiken är inte densamma. men det är fortfarande så jävla bra. så innerligt, så hjärligt, så fint, så speciellt. så underbart fucking jävla bra. hur kan jag ha glömt bort hur det kändes att i oktober 2004 stå framför honom på folk & rock och berätta för honom hur söt han var och han blir lite generad och jag håller på att dö. och att han signerade mina vans. för jag hade glömt skivorna hemma.

bebisen bebisson



en till låt som är jävligt bra som jag gillat forever:

the mountain goats - no children

jag skriver nu på boken. lite osammanhängande, men det går framåt. det blir så bra. jag älskar mig själv när jag är kreativ. jag är hungrig. för vi har ingen mat hemma. vi ska gå och handla. när vi orkar.


i aint missin u at all

kom på två låtar till:

bright eyes - take it easy (love nothing)
feist - brandy alexander


tim fick "ont i huvudet". så vi åkte inte till danmark. istället sov jag ut för en gångs skull och nu dricker jag kaffe och tänkte skriva på boken. inatt var jag ute på gården och pratade med martina i typ 2 timmar. som gamla goa tider!

skinneliskinskin



nu ska jag se skins. love it forever.

kom på en till låt:
cat stevens - oh very young

bästa låtarna genom tid och rum

jag kan ju inte säga att jag kommer gilla de här låtarna föralltid. men jag vet att jag tycker att de är de bästa låtarna någonsin. och jag vill dela med mig av dem med hela världen.

lars winnerbäck - under månen
bob dylan - my back pages
arctic monkeys - mardy bum
chet baker - my funny valentine
judy garland - over the rainbow
tim - mother
damien rice - cheers darling
ray lamontagne - lesson learned
nirvana - scoff
joe purdy - isnt love
billie holiday - lets call the whole thing off
lisa hannigan - silent night
eva cassidy - little children
ozzy osbourne - mama im coming home
the weepies - take it from me
abba - lay all your love on me

just nu kommer jag inte på fler. men jag återkommer nog. imorgon ska jag till köpenhamn med tim. ska bli mysigt.


what will your mother say



nu sitter jag och röker och dricker kaffe. har nästan precis vaknat. berättade äckliga saker för mamma och hon blev superglad över det! "jag vill höra mer mer mer!" skrev hon. jag sitter i trosor och smutsig hoodie. jag är inte vacker, but i'm getting there.  nu är några tavlor uppe i mitt hem. en som tim gjort, en kurt cobain, en bob dylan och en miles davies. trollkarlen från oz och pulp fiction har ingen plats än så de står på golvet. här är rätt smutsigt. jag kanske borde dammsuga innan älsklingen kommer hem, men jag mår lite illa. jag har "vässat" mitt cv. blev fult. idag vill jag göra något kul. kom på en grym fotografering inatt och ringde och väckte tim. han tyckte det lät coolt och sen fes han i telefonen. som vanligt. jätteäckligt.

WAWAAWWAAWWAA



jag är i extas. jag och timitältet på bobby dylan 28 mars!!!

wowowo



i fredags var det lite förfest här med pamp, sambon och madde. lite gh, vin och öl och sedan stack jag, pamp och sambon till Indiska Puben och träffade lite folk. det var mycket trevligt! efter det hamnade vi på... deep. av alla ställen. det var lite galet, men efter en liten stund stack jag och sambon och köpte världens godaste falafel och sedan åkte vi hem. nu har vi precis sett harry potter och nu kollar jag på pamela andersons program på femman. so cute!

imorgon vill jag träffa tim men han vill kanske bara "chilla". som varje dag då eller.

dagens

OH MY GOD. jag är på plats 4973 av 5335 på bloglovin.com! det är ju nästan så att man borde köra en DA GENS OUT FIT på den. jag hade kunnat ha en bättre plats... det är bara det att flera hundra hade samma antal som jag, men eftersom att mitt bloggnamn börjar på R och inte A så kom jag så långt bak. MEN ÄNDÅ! DA GENS OUT FIT.

NU: hemsökta hus i mitt hjärta

lär mig sova





jag har så tråkigt. kan inte hemsökta hus börja NU? idag har jag varit hos tim. han var så söt. men så klagig. riktig klagmaja den där tim. nu är jag torr i halsen. här luktar rök. äckligt. för nu är jag inte sugen. nu är det CSI. men jag har redan sett alla avsnitt. hatar catherine. älskar nick, grissom, sarah och brass. och dr robins såklart! och greg. idag beställde jag ett halsband som syns på bilden. fast i blått. och en cigarettask. och västen jag beställt kommer förhoppningsvis imorgon. våra planscher har kommit nu. ska hämta dem imorgon och borra upp. våra väggar är av världens hårdaste cement. det här är nog det mest intressanta inlägget jag skrivit i mitt liv. den 24e blir det fest men nästan ingen har OSAT så jag antar att jag skiter i det.

för att vi har nyårslöfte tillsammans och för att hon är så fin



MIN BÄSTA VÄN

VAD HETER HON?
Sanna Martina Pettersson
VAD HAR HON FÖR FAVORITFÄRG?
tror hon gillar brunt, svart, grått....... kanske?
VAD HAR HON FÖR ÖGONFÄRG?
grönblågrå
VAD HAR HON FÖR KLÄDSTIL?
high fashion, såklart.
HAR HON FÄRGAT HÅRET NÅGON GÅNG?
Ja. Både mörkare och ljusare.
HAR HON PIERCAT SIG?
I öronen, men hon tål det inte
DRICKER HON?
inte lika mycket nu mer, men klart
RÖKER HON?
hon är duktig
VAD HETER GATAN HON BOR PÅ?
hemlis förfan. men nära lilla mig! 
VAD HAR HON FÖR MOBIL?
en gammal lg
VAD HAR HON FÖR FÄRG I SITT RUM?
hon har ju nytt rum... vad minns jag... vitt? ljusgrått? ljusblått?
HAR HON NÅGOT SYSKON?
en storebror och en tvilling (som också är min bästa vän)
VAD ÄR HENNES FAVORITMAT?
omelett gillar hon... och pasta carbonara från bulgarien
VAD TROR DU HON SKULLE GÖRA OM HON FICK EN MILJON?
spara för att hon är SÅ JÄVLA DUKTIG. och köpt kläder... och dator
VAD BRUKAR HON GÖRA EFTER SKOLAN?
hon går inte i skolan. men när hon gjorde det så jobbade hon eller var med oss 
VAD BRUKAR HON GÖRA PÅ HELGERNA?
vara med robin!!
VAD HAR HON FÖR MUSIKSMAK?
lite som jag... förutom att hon gillar hello saferide och kate nash
HUR BLEV NI VÄNNER?
när jag var liten ramlade jag alltid ute och fick alltid plåster av dem. och på den vägen gick det
HUR GAMLA VAR NI DÅ?
fyra typ
VAD BRUKAR NI SKICKA SMS OM?
the hills, harry potter
ÄR HON BEROENDE AV NÅGOT?
träning...
VAD KALLAR DU HENNE?
tina (för att det är fult), långetina (för att det är ball), martina (för att det är sååå ballt)
VAD KALLAR HON DIG?
VÄRLDENS BÄSTA MÄNNISKA, eller nathalie eller nath kanske
IDROTTAR HON?
som ett freak!
VAD HAR NI GEMENSAMT?
bästa vänner, harry potter, the hills, klädsmak (tror jag... jag gillar hennes kläder i alla fall...), lars winnerbäck, nyårslöfte
HAR HON BILDDAGBOK?
nej
VAD HAR HON FÖR HÅRFÄRG?
ljusbrunt med en svart utväxt
NÄR ÄR HON FÖDD?
exakt fyra månader efter mig. samma dag som hennes tvilling.
BESKRIV HENNE MED TRE ORD?
snygg, rolig, bäst

bild av tim



idag har jag varit arbetslös. alltså ingenting konstigt med det eftersom att jag varit det varje dag sedan november, men jag har varit lite typisk. jag var på möte på ams och fick lite tips och ett nytt möte bokades. när jag kom hem sökte jag några jobb min boss tipsat mig om och nu precis la jag upp lite kläder på Modette. se om ni hittar. nu sitter jag här och röker och är lite trött i huvudet. tänkte kolla på the virgin suicides för tjugonde gången, men jag ska nog se några skins-avsnitt istället.

snälla fina läsare



genom att klicka på DEN HÄR länken så blir du medlem genom mig och gör därför så att jag får lite poäng. hade varit superduper gulligt! verkligen snällt. skona mig från mitt fattiga liv, liksom.
http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=91996


gratis bio

jag blev för ett tag sedan medlem på http://www.gratisbio.se. fattig efter studenten som jag är, så tyckte jag att det var väldigt lättförtjänta pengar att fixa där! du behöver bara bli medlem på lite olika sidor, kanske beställa hem något billigt eller bara rekrytera en massa vänner. så det jag försöker göra nu är att rekrytera massa vänner så att jag kan få lite presentkort så att jag kan shoppa! det är väl det minsta ni kan göra för mig, mina söta små gulliga underbara läsare?


besökare lekökare

woho! igår (för en timme sedan) hade jag besöksrekord på den här lilla fula bloggen! jag minns tiderna innan jag flyttade... då jag bloggade så fint och så bra så... då hade jag besökare som heter duga... nu har jag inte fullt så många... men fler än många... skulle jag tro... WOWO! idag har dino varit här och fotat massa klänningar jag ska sälja. vi drack lite kaffe, rökte lite cigaretter och kramades. sen åkte jag hem till moderkakan och åt middag och lekte med beben. det var bäst! sen gick jag till tim och planerade tidningen. skoj! imorgon ska jag till ikea och onoff med mami, men jag kom på att jag ska till ams också. jobbigt värre.




SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA ÄLSKADE SNYGGA UNDERBARA GULLIGA ROLIGA COOLA FASHIONABLA FRÄCKA KNÄPPA SÖTA BALLA DINO MUFTIC FÖLJ MED MIG IMORGON. SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLA.


snälla

jag är kluven. jag vill börja blogga på metrobloggen. där tjänar man nämligen pengar. och jag är ju en sellout. jag behöver pengar. jag är fattig. på riktigt. inte som när folk säger "nej, jag har inte råd att gå ut" och de ändå har typ några tusen. nej, det är inte så. det här är FATTIG. fattig. inte råd med mat-fattig.

det jag vill veta är bara att alla följer med mig och fortsätter läsa på metrobloggen! det är ju faktiskt viktigt.

byta kläder



lajlajlajrajrajraj! jag har så tråkigt. så fruktansvärt tråkigt. sambon jobbar och jag har inget att göra. har redan kollat på skins-avsnitten jag laddat ner. och top model på tv har jag redan sett alla avsnitt av. jag beställde precis en väst från lindex hemsida, mest för att jag är för lat för att gå dit och egentligen har jag ju inte råd... men... jag är väl värd det.

jag funderar på att anordna en klädbytar-fest! alla tar med sig kläder de inte vill ha och sedan får man byta med varandra! kan nog bli kul. men det gäller bara att jag får hit folk. och att jag verkligen gör det! typ som med tidningen och boken.

superlåt av en superkvinna


badboll



det blev debaser i fredags. det kändes bra. och jag har blivit ännu bättre nu på att para ihop shakira med sambons vänner! det var fnissigt värre. igår var jag bara hemma och mådde illa, handlade lite mat och lagade en vacker currygryta. idag var jag uppe med tuppen (JAG HAR BÖRJAT SOVA WOHO) och åkte till skogen med sambon och tim och sprang en fruktansvärt lång runda.

nu sitter jag och röker och dricker kaffe och skriver boken. och försöker komma på en massa idéer till Pose nambah two. jag har några fotograferingar med outfits och location uppskrivna. det gäller bara att GÖRA DET. förhoppningsvis kommer tim hit snart och hjälper mig.

nu när vi beställt våra planscher och köpt ramar och har möblerat om ska vi ha inflyttningsfest! sju månader försenad visserligen men man kan väl kalla det "nu är vi klara-fest"! det ska bli fett.

pose magazine

nu var det ju mer än ett halvår sedan vi gjorde det första numret av Pose Magazine. jävligt kul var det, men också något av det jobbigaste jag gjort i mitt liv. vanligtvis är jag väldigt lätt att förhandla med och jag är bra på att kompromissa men i det här fallet hade jag ju min bild av tidningen redan i huvudet. och det hade ju tim och tim också såklart. nu precis såg jag var http://www.almah.devote.se/ skrev om tidningen då hon var med i tidningen efter en intervju jag gjort med henne och niotillfem-sandra. kommentarerna är trevliga. det gör att jag ännu mer vill göra ett andra nummer. vi håller ju på nu, men det går lite segt eftersom att vi skriver boken också. jag är inte nöjd med första numret. jag tycker nog rätt ut sagt att det är rätt fult. men nästa nummer kommer bli underbart.

här är länken till inlägget och kommentarerna: http://almah.devote.se/blogs/278659/jag-i-pose-.htm#WriteComment

tavla



tim har gjort en tavla till mig och sambolino. den är superfin. och texten är från en matt costa-låt. älskar dig tim



nu sitter jag ensam i lyan och väntar på shakira. sambon gick precis och snart ska jag möta upp honom igen. nu äter jag råris och egengjorda bönbiffar och lyxar till det med öl till maten. kollar på singalong. ikväll kommer nog bli rätt kul.

my baby is so nasty

madisco, säger:

men hur fin ska man vara på en bajsskala då?

madisco, säger:

ska man bara vara diarréig eller snoffsa till det?


memories of you



snart kommer shakira hit och sen ska vi förfesta hos john med sambon och sen någonstans vidare! kul ju! trodde egentligen att vi skulle till debaser... är ju på gästlistan nu och allt... men livet går väl vidare... hejdå...

polaroid





bild 1: jag på debaser
bild 2: tagen av tim
bild 3: ida på vår fotografering
bild 4: jag i paris

i've just seen



inatt somnade jag, hör och häpna, halv 12! det är det tidigaste jag somnat på år och dar känns det som. halv elva slängde jag mig upp från sängen för att åka till stan med tim. han köpte dukar och penslar och ska börja måla igen. kul för honom! egentligen skulle jag åka och träna med sambon men han ska "lyfta vikter" så jag bara nä och ska istället stanna hemma och göra pilates.

idag har jag också tvättat och plockat undan i vårt lilla hem. senare ska jag rensa ur min klädkammare och min byrå. jag kommer nog böla. men är man fattig så är man!

idag ska jag försöka skriva den där listan med alla låtar och jag ska också sätta mig ner och skriva några kapitel på boken. vi vill tjäna pengar, så ifall vi känner att vi inte kan sälja så många så får vi sälja varje bok för en miljon. det låter väl rimligt? tänk när vi blir kända när vi dör, legender, så kommer våra böcker vara värda så mycket mer. då ska ni vara glada att ni kom undan lindrigt.

dylli



och denna förstås

bobby



jag vill också, som tim (
http://timpaen.blogspot.com) gör en lista över mina favoritlåtar som jag alltid kommer gilla, alla kategorier. jag ska faktiskt göra det. men så länge ska jag tipsa om en låt som jag hört för längesedan men som tim återintroducerat för mig som är fantastiskt bra.

shakira och jag


nyår



enda bilden på oss fem som ser någorlunda bra ut. alla bilder visar att jag tydligen var jätteful. men jag får väl ta det. skål


















nyår var faktiskt kul. även fast bilderna kanske visar annat. vad vet jag.

charity



jag har inte somnat än. imorgon ska jag gå till apoteket och fråga om sömntabletter. eller så behöver jag kanske bara försöka varva ner. mina ångestkänslor över pengar och jobb kommer på nätterna och de låter mig inte somna. imorgon ska jag träna med sambon! det ska faktiskt bli kul att springa på löpbandet och svettas lite. även fast min sjukdom inte tål svett. jobbigt.

snart ska jag också på möte på arbetsförmedlingen. och jag har gjort upp listor på en massa grejor jag ska sälja. jag har i alla fall lyckats sälja två klänningar och en tröja.

jobb, tack!



det är så här att jag behöver ett jobb. ett jobb. ett litet ynka jobb. vilket jobb som helst. nästan. ett jobb. ett endags-jobb. ett livstids-jobb. ett jobb. lite pengar. mycket pengar. ett jobb. jag behöver ett jobb nu. jag är fattig som en kyrkråtta och har inte råd att bo kvar med min älskade. han är som tur är världens mest generösa människa, men en dag kanske han får nog. och då är jag ute på gatan. jag har inte mycket pengar kvar nu. nästinitill ingenting alls. och där är inte ens ett rum hemma hos mamma till mig och inte hos pappa heller för den delen. och jag vill ju verkligen verkligen verkligen inte åka tillbaka till svedala. så om någon vet något om ett jobb. minsta lilla. jag tar det.

när någons liv slutar kan en annans få börja



idag läste jag slut "the return of hjärtans fröjd" av per nilsson. han har alltid varit min favorit. jag har läst alla hans böcker och har varje gång tänkt: "hur kan en människa skriva så många böcker och göra alla skitbra?" och innan jag sträckläste den här boken tänkte jag "okej, det var ändå två år sedan jag läste en bok av honom sist. jag kanske inte tycker att han är så bra mer". men så läste jag. och läste. och det är så sjukt. hur kan han vara så jävla bra? den var så bra. så bra. och som annars när jag precis läst en bok i några timmar kändes det som jag var i en när jag pratade med min sambo. varje sak jag sa kändes som om de passat in i en bok. eller som att jag läste högt.

nu har jag fått ny inspiration till boken i alla fall. jag ska inte stjäla något alltså. jag har bara fått lusten tillbaka och några små detaljer som kommer hjälpa mig.


bilder från studenten






fick precis dessa bilderna från nahar. vi var såklart först ut. fint!

jag i "dimman" hehe



igår var debaser roligt. jag träffade kristoffer från lamont igen som för ett år sedan på kb. och han kom ihåg mig. vi stod en stund och pratade och sedan var kvällen nästan över. det var kallt. nu kom jag precis hem från robban och madde och nu ska jag se hemsökta hus. bäst i världen, wowo!


meaning



ikväll blir det debaser. kan bli kul! eller tråkigt. man vet aldrig. förfest hos madde med ida och sarasve. wowowo! jag vet bara inte vad jag ska ha på mig. och jag ska köpa bira av madde. inget vin på förfest ikväll? kan nog vara första gången sen jag var 16 år. får se hur det blir. sambon kommer sova när jag kommer hem för han ska jobba tidigt imorgon. nu ligger han i sängen och snarkar och maten jag gjort står på spisen. så fint.

bulgarien



flygplats



flyget. hamnade bredvid en ful kille. blev lite jobbigt liksom. själv var jag blev och läskig.



framme. stack till en mysig pub och träffade tim frick och de andra.



andra dagen. stranden. enda gången vi var där.



drack bira varje dag.



madde zoomade in en stackars ovetandes nathalie



så glad var jag när biran var slut



förfest på hotellrummet



vi drack drinkar och elin låtsades bli sur för fotboll



helt plötsligt såg jag ut såhär



pizza varje natt. så jävla gott.



såg världens snyggaste tjej dansa



vi dansade på borden




vi gjorde konstiga miner och var upptagna



sen var det midsommar och män strippade på scen



elin såg ut såhär när vi kom hem



och madde såhär



vi åt massa pasta



vi gick ut



jag brände nosen och lite annat



vi gick ut. träffade svettiga, läskiga, svenska män



vi köpte chips fyra på morgonen, sen kollade vi på porr på hotellrummet



sista dagen åt vi världens billigaste och godaste tre rätters-middag. sen kollade vi på 3D-bio



så sjukt svettigt och jag var rätt... snygg eller

nu i sommar ska sara också följa med för i hilvede! puss på alla utom mig själv för det går inte


kan inte gud bara göra så att jag ser ut som jävla snejana




nu saknar jag bulgis! är hos tim och har hjälpt honom städa hans rum. tog ungefär 2 timmar. helt sjukt. nu spelar han "mama i'm coming home" och gör den med olika röster. bob dylan. leonard cohen. tom petty. han är nördig. jag vill ut, men han är dum. blir nog debaser imorgon.

av kiwin

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
jag var på debaser. jag åkte utomlands med mina vänner. jag var i bulgarien. jag skaffade tejpexstensions och innan det med clips. jag funderade på att göra håret mörkare. jag fick pengar i klänningen när jag dansade på ett bord. hade sommarjobb för första gången i mitt liv. jobbade som telefonförsäljare. tatuerade mig. flyttade ihop med min man. spräckte ögonlocket på dansgolvet. antagligen mer.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
hade inga förra året

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
nästan, men nej

4. Dog någon som stod dig nära?
nej

5.Vilka länder besökte du?
bulgarien och danmark

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
snejanas bmi och mer party

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
studenten, bulgarien-resan och alla dagar med fbg kanske

8. Vad var din största framgång 2008?
studden, sommarjobb, jobb, party

9. Största misstaget?
inget

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
spräckte ögonlocket. litet utbränd.

11. Bästa köpet?
birabirabira

12. Vad spenderade du mest pengar på?
kläder, sprit, giftiga pinnar

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
studenten och inflyttningen med sambolito

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
cat stevens - oh very young

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
jag har varit go och gla som vanligt

16. Vad önskar du att du gjort mer?
gått ner

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
ätit

18. Hur tillbringade du julen?
först hos tim som fyllde år, sen hos pappa och spelade gh, sen hos mamma med stora feta släkten

19. Blev du kär i år?
superduper

20. Favoritprogram på TV?
hemsökta hus

21. Bästa boken du läste i år?
nu vill jag sjunga dig milda sånger - linda olsson

22. Största musikaliska upptäckten?
återupptäckte gavin degraw

24. Något du önskade dig och fick?
komma in på debaser

25. Något du önskade dig men inte fick?
bob dylan

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
lekte kurragömma hos madde eftersom att det var snöstorm

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
mer pengar

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
magnifik

29. Vad fick dig att må bra?
fbg, tim, sambon, öl, kaffe, vin, mat, pengar

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
gavin. och ray såklart

31. Vem saknade du?
någon jag inte träffade kanske

32. De bästa nya människorna du träffade?
vet inte om jag träffade så många nya. men i såna fall alla nya jag träffade. alla jag känner är bäst

14.4



idag ska jag och sambon köpa dammsugare. och mat. och förhoppningsvis ska jag åka till svedala ikväll och jogga runt runt runt med tim. mitt och martinas nyårslöfte är skönt och nu har jag någon att tävla mot. tim vill kanske också vara med på ett hörn. inatt (eller va) somnade jag 06.00 och jag vaknade för en timme sen. det känns ju jättebra. men nu är jag nykter.

m



nu spelar jag på betapet. jag leder så mycket att jag skäms. jag fick 252 poäng för mitt första ord. ledset. killen jag spelar mot är ju säkert jättesnäll. sitter och kämpar som fan. så bara jag leder sådär. så dumt.

if u say that i'm the one



modell: ida k
fotograf: dino muftic
stylist (syns kanske inte här...): jag

bilderna vi tog i mitt hem på ida är uppe på kid of tomorrow såg jag precis! roligt att mitt hem och min styling finns där. kanske lite tråkigt att det inte står att vad jag har gjort, menmen. igår var bra. nyårslöftena börjar imorgon för idag var jag bakfull och då måste jag ha chips, godis, choklad och cola light. hos madde och robban såklart. bilder från nyår kommer så fort madde lagt in dem på sin nya flashiga dator. nu ska jag antingen spela på betapet eller gå och lägga mig i sängen med min lover.