songbird

image440

ikväll ska jag dricka vin med min vän och med en annan vän. vi entrar värnhem med höga klackar och som sarasve sa "vi ska vara så jävla snygga!" så ikväll blir det en massa vin och om några timmar blir det en ny kjol från h&m och en liten fika på espresso house med en speciell brud. på söndag blir det eventuellt fotografering med rebecca!

the bitch is back

hon är tillbaka
bruden med den blommiga blusen är tillbaka
och jag har väntat alldeles för länge
i fem veckor framöver kommer jag inte att få se bruden
med de obefintliga vaderna
så att hon är tillbaka, är som ett halvbra substitut
för hennes pinsamma fnitter

foulie d'amour

image439

min novell börjar arta sig. men mitt språk blir bara tråkigare och tråkigare och vanligare och vanligare ju längre jag skriver. borde skriva i en minut och gången. och dricka lite vin samtidigt, istället för kaffe, det gör mig bara stirrig och "rolig". på tal om "stirrigt och roligt" verkar det faktiskt som att jag och min älskade ska flytta snart. jag säger bara nära hipp och WOHO. min älskade har sagt att jag får bestämma allt vad gäller inredning och liknande och jag tänker lite antikt, vintage och sjukt romantiskt. can't wait!

baby baby

image437

min mamma kom hem med en tröja och ett par strumpbyxor till mig idag. det är ju faktiskt påsk. tröjan var kanske inte typiskt mig, men den är transparent i alla fall och den passar med katten, och då måste jag ju bara älska den! ikväll vill jag egentligen klippa min älskade, men han är ett jävla svin, så jag ska smiska honom istället. blev bjuden på fest ikväll, men eftersom att jag är fattig som en kyrkråtta, så låter jag inte peppen flöda. så nu ska jag istället gå upp på mitt rum, sätta på edith piaf, dricka kaffe och komma igång med min novell.

stor firre



på söndag går världens film och eftersom att min älskade aldrig sett den, ska han och jag sitta klistrade och han ska inse varför den här filmen är min favorit och varför den är fantastiskt underbar

sjukt ju, sjukt fint

image436

modell: ida
smink: make up-studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: JAG

superduper

image435

modeller: madde och kateb
smink: make up-studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: EH DET ÄR JU JAG

rock it, grrrl!

image434

modell: madde, såklart
fotograf: josefine jönsson
smink: make up-studion
stylist: JAG

vilken kvinna, vilken dröm!

image433

modell: ida
smink: make up-studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: JAAAG

la vie, l'amour

image431
image432

har köpt en ny klänning. den är fin och passade på att testa den när jag ändå städade rummet och garderoben. har egentligen ingen riktig GARDEROB, men det låter bättre än "rensade klädhängaren på väggen". skumt, tycker jag. snart kommer min älskade och det betyder att jag måste springa ut i köket nu och laga quorn-gryta!

novell in progress

och någon dansade folkdans i hans bröst
fjärilar föddes i hennes mage,
efter larver han placerat där med sin tunga
"titta efter mig i ett fullsatt rum, så ska jag göra detsamma"
hon spelade franska låtar för honom på nätterna
och la telefonen mellan sin mun och högtalarna
så att han kunde välja själv
hon strödde glittret från sina ögon
över hans månar och utan att bli generad tog han emot
hon frågade varför tavlor han målade aldrig prydde hennes ansikte
och han svarade att han ville lära sig detaljerna först
"som det blåa märket på din kind efter din skrattmåne"
hon gav honom sitt höga skratt och placerade det i hans mun
han la sin hand på hennes vita axel
"du behöver en ny sagobok, för det är du som tar mig med storm"

snygg nörd

image429
image430

modell: ida
smink: make up-studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: JAG!

sån snygging i rött och grönt

image428

modell: ida
fotograf: josefine jönsson
smink: make up-studion
stylist: moi

he was caught stealing

kb i fredags var också ball. jag låter bilderna berätta om kvällen och ni får själva se hur ful-full jag kan bli.


Names

image407
image420

min stora dag i måndags som skulle bli fet, med golden och allt, resulterade i 4 flaskor vin, några öl och lite vodka hemma hos madde. kvällen slutade med brainstorm och började med pizza och fortsatte med kurragömma och anden i glaset. eftersom att vädret såg ut som det gjorde så var vi inte överlyckliga, men det gjorde vi bra genom att vi åkte till golden i onsdags istället. där fick jag seriöst ett jobb på ett psykhem och madde blev bjuden på en drink.

inatt sov jag hos madde och vi lagade middag och åt chips och tvillingarna och elin kom förstås också dit och kollade på "och han älskade dem alla". bilderna där uppe är på vad jag fick av mina fantastiska 4 i måndags.

1. runda svarta solglasögon
2. rosa solglasögon
3. coffeecard på espresso house (250 spänn woho)
4. en liten plonka
5. röda/orange skor
6. ett fotoalbum med fina bilder!
7. torrschampoo från toni & guy

among the

image404  image406

i fredags var det kb och innan dess förfest i maddes lägenhet. vi hade det fett och min älskade och maddes älskade stannade i maddes lägenhet när vi andra försvann IN I DIMMAN och in på kb. kb var som vanligt, kb. där var män överallt och vid ett visst gäng luktade det hela tiden... någonting äckligt jag egentligen inte vill skriva. men det luktade i alla fall inte alls gott.

i fredags fick jag lite presenter i förskott av min man och det resulterade i en alldeles fantastisk kopp och ett fat från lagerhaus och en liten svart klänning/tröja med spets på ryggen från monki. min älskade är ju bara helt underbar! det gör honom heller inget att jag varje kväll måste somna till trollkarlen från oz.

imorgon är det som sagt min stora dag och den firas på golden, så alla som vill, får gärna!

woho!

image403

jag är så pepp så pepp så pepp!

same girl

image402

ikväll blir det kb för min kvinna och det blir nice. ifall min älskade ger mig en vacker klänning/tröja från monki kommer jag vara snygg ikväll. imorgon blir det en ny fotografering med rebecca och jag måste leta kläder som fan. har rätt många idéer, men jag har ingen aning om kläderna.

på måndag är det min stora dag och det firar vi genom att ta det säkra före det osäkra och sticker till golden. innan det blir det middag för mig hos madeleine och ALLA ska äta vegetariskt, inklusive elin nielsen, köttälskaren nummer ett

underbara kvinnor

image401

fotograf: josefine jönsson
modeller: ida och madde
smink: make up-studion
stylist: JAGJAGJAG

and they don't even cry forever

image399

imorgon får dionysos ta hand om mig och mina vänner för madeleine fyller 19 bast. kb får akta sig, för här kommer jag och mitt fbg + en återförening för the dirty blondes and shakira. shakira aka sarasve är det sötaste som finns i hela världen som längtar och blir lycklig. något som gör mig lycklig är att min älskade ljuger om att han kommit på vad han ska ge mig på min stora dag på måndag. jag blir också glad över att han några nätter nu har spelat låtar på sin gitarr med en av mina favoritmän tills jag somnat.

fotograf: josefine jönsson
modeller: madde och alexander
smink: make up-studion
stylist: MOI!

pusseluss

image398

i helgen blir det återförening för the dirty blondes på kb, så kom gärna och titta! vår alldeles egna shakira kommer också vara där, så det blir fett!

så fina!!

image397

modeller: ida och madde
smink: make up-studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: JAG

sexig modell

image396

pixlig men fin bild!!

modell: ida
smink: make up-studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: JAG!

look where we are now

image395

pixlig bild på en mycket sexig modell

fotograf: josefine jönsson
smink: make up-studion
modell: alexander kateb
stylist: JAG!

melodies & desires

imorgon kommer madde hem
imorgon är mitt historia-prov över
imorgon börjar CSI igen (WOOOHOOOO)
imorgon vill martina till myrorna vid heleneholm med mig
imorgon är jag fattig
imorgon ska jag inte jobba

nästa vecka är den sista hela skolveckan för mig på över en månad. om en månad och två veckor ska projektarbetet vara klart och det känns som att vi knappt har börjat. jag ska snart maila frågor till
almah.tjejsajten.se, men kommer inte på några coola. måste snart göra klart allt på mitt rum, för om 5 minuter ska jag ut och gå med martina och elin.

älskare

image394

är glad att jag gav upp det här med att vara stammis på kb. har inte klarat det riktigt än, för jag är fortfarande mainstreem, älskar fortfarande kb. det är inte det här att jag försöker vara anti-allt, eller jo lite är det, men inte så mycket. tim kommer väl säga att min älskades pessimism har smittat mig, men jag tror inte riktigt att det är så. jag har väl alltid varit såhär, på gott och ont och jag har överlevt rätt bra. även fast jag faktiskt är rätt så random och rätt så precis som alla andra.

to face the blue

image393

dock inte rätt bild, men ändå

modeller: ida och madeleine
make up-artister: make up-studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: JAG

madeleine jönsson number one

image392

saknar min modell idag. jag saknar fläkten och csi (även fast vi inte har fler avsnitt att titta på). jag fick sitta med min älskade och titta på top model i onsdags och det är långt ifrån lika kul som med min modell, för min älskade fattar inte lika mycket som hon gör. min modell bor i ett hus vid central park och hon åker gula taxis och shoppar smink i amerikanska affärer. familjen hon bor hos är svinrik och den rika ryssen från carolina gynnings program satt igår bredvid henne och svängde med sitt fantastiska hår.

min modell sitter på fn-konferanser istället för under fläkten med mig och min modell sover i ett rum med en annan brud istället för i hennes soffa med mig.

verkligen, ett vackert ställe

image391

gissa vad jag sökte på på google här, martina?

fantastisk


you'll find me

hola bandola! har fått fler bilder från fotograferingen i måndags, så bilder kommer väl snarast. vi spelade in små filmer också och ifall tidningen ska bli en webb-tidning, så lär ni ju se den! idag ska jag skriva klart mitt jävla drama, vilket jävla drama alltså. skönt att det är över, sen är det bara matteprov imorgon och ett tal till madde som återstår. sen är det lov och projektarbetes-månad för hela jävla slanten. fyfan vad nice.

det blir nog en vit helg i helgen, för jag är pank och sitter hellre hemma med min älskade och spelar harry potter-tvspel. jag fyller ju år snart, så önskar mig ett sånt spel i förskott.

fler bilder snart

image390

litet smakprov!

Fotograf: Josefine Jönsson
Sminköser: Make up-studion
Stylist: JAG

and miss

image389

idag får jag nog några av bilderna från fotograferingen, så håll utkik här, för jag lär lägga upp några! min vän har nu åkt till USA och är tillbaka om 5 dagar. några dagar efter hon kommit hem fyller hon 19 bast och några dagar efter fyller jag 18, så det blir hur trevligt som helst! den här veckan har varit den mest fullspäckade på år, så när den är över är jag lycklig. har dock några modeller kvar att fotografera, men det är bara kul. ikväll ska jag skriva klart mitt drama och hittar jag något fint så bjuder jag på det här.

puss

buddha igår med sarasve och madde. mysigt! ikväll ska jag sätta ihop outfits och mysa med mina girls

when we were

image388

kb igår med tim och tim och ikväll blir det nog utgång med madde ifall vädret tillåter!
många har nu svarat till att vara med i vår tidning och det är supernice!