then I look at you

image508

jag, min klänning, mina skor och mina blåmärkta och icke solbrända ben. min studentmössa kom idag och jag ser ut som en liten liten gris i den.

it's gonna be a lovley day

image507

bilden är liten och man ser inte jättemycket, men herregud, vad är det jag ser? det är ett beautiful place. hoppas jag drömmer om precis det här stället inatt, eller att min älskade tar ut mig på en runda med lite klassisk musik i högtalarna.

tofskant är farligt

image506

det finns många sätt att förebygga en tofskant på:

du kan tvätta håret efter du tagit ner tofsen
du kan platta håret efter du tagit ner tofsen
du kan ha tofs hela dagen så att du sedan när du kommer hem kan göra något av ovan
du kan överväga att inte ha tofs i håret så länge att det blir en tofskant
du kan skita i att sätta upp håret

här är en massa enkla tips, men ändå envisas folk med att gå runt med tofskant. galet.

27.04.08

fel igen. den ligger fortfarande på http://www.tim.dick.se/pose/pose_klar.swf.

min älskade har förresten hittat en eventuell lägenhet till oss och det låter perfekt.

bananas

image505

ny länk för tidningen, sorry
http://www.pose.pablohommes.se

helgen har inte varit så märkvärdig. fredagen började med en lång runda med tim och avslutade i en soffa hos en vän som är bra på att svika. lördagen kantades av pussar och komplimanger och en liten modevisning för min älskade i mina nya skor. idag har jag endast suttit hos tim och druckit kaffe och försökt planera nästa nummer för tidningen. men eftersom att han är en med med många ambitioner, såsom fisa och spela gitarr, hade han svårt för att koncentrera sig och jag fick istället skriva en gästlista till studenten. så alla som vill komma får anmäla sig till årets fetaste fest den 5 juni.

just nu sitter jag och har precis, för tionde gången, kollat på en dokumentär om JK Rowling. hon är så fantastiskt fantastisk. jag drömde förresten inatt igen om beautiful places. de bästa drömmarna som finns.

POSE MAGAZINE FOR YOU

http://www.tim.dick.se/pose/pose_klar.swf

TIDNINGEN ÄR KLAR! DEN ÄR FÖR I HELVETE KLAR!

and it feels so nice

image504

okej, så tidningen är nästan klar och om cirkus en och en halv timme ska jag ha nationella utan vatten, frukt eller pengar. jag är nöjd så länge jag inte svimmar och får ett bra betyg. bra betyg är egentligen inget jag brukar bry mig om, jag menar, JAG vet ju att jag är duktig, kanske till och med bäst och inte alls "'osmartast' i klassen". för jag är inte osmart, inte ens i närheten. kanske lite "tankspridd", vilket jag ofta fått höra, men långt ifrån "osmart".

idag ser det ut som att jag ska jobba och oj, vilket liv. så jävla roligt. påtal om roligt kom våra forever21-grejer igår och för alla som undrar blev frakt + tull 1330 kronor. då vill man bara skratta högt och ta en springnota, men det går ju inte.

min vän tim är ett riktigt spöge

http://pablotim.wordpress.com/2008/04/15/nathalie-spouget-palsson-fellows-buddies/

I must have that man!

image503

idag är jag ledig och försöker skriva krönikor. den lysande solen distraherar dock mig och jag känner bara för att gå ut i trädgården och ta ut min lilla kopp och dricka kaffe. mamma berättade precis att hon fixat en "ny" cykel till mig och det är ju passande, eftersom att jag snart ska börja på mitt nya jobb! den 30:e april kommer vara den lyckligaste dagen på länge. inte långt efter åker jag och mina älsklingar minus sara så långt bort som det bara går att komma. när vi kommit hem flyttar dirty blonde till london och jag och madde måste komma och bo med henne ett tag! då ska jag köpa hem alla lula som finns också!

gravity (heter inte min novell)

image502

jag kommer inte springa ikapp dig på centralen
men cykla helst inte förbi
jag kommer inte i hopp om en fjäril
skicka sms och fråga vad vi gör
jag kommer inte sitta på andra sidan bordet
och slänga blickar som letar efter din nacke
under ditt hår

jag kommer inte lämna ut ditt namn
under sena kvällar
i hopp om att du ska hicka till
och fråga om det är jag

jag kommer inte slå in ditt nummer
och sedan ta bort det
på min telefon
och göra det om och om igen
tills jag tror att det är dig jag blir trött på

jag ska inte skriva om dig och din man
och sätta upp det på min vägg
i hopp om att du ska komma hit
så att jag har en anledning till att ta ner dem
och leka kurragömma med mina känslor igen

ingen är roligare i hela vida världen


and I will buy you a bottle of wine


I am on a lonley road

image501

modell: rebecca
fotograf: dino
stylist: LILLA JAG

.

oh help, I think I'm falling in love with you

down to you

image500

modeller: madde och kateb
smink: make up studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: JAG!

down to you

ta på dig den blommiga kjolen
jag så ivrigt drömt om, så går vi ut och dansar
göm dina läppar under mina och vissla på
"vinter över ån" och jag ska kittla ditt hjärta
låt vinden måla rosor på dina kinder
och låt mig klottra lite på din kropp
med min blick

låt mig andas in varenda
arom på din kropp
låt mig leka med dina
fingrar under mitt hår
glöm inte att vi ska ut och dansa
en dag ska jag fånga dig
i din vippiga klänning när du faller

jag kommer när du visslar
när du är älskande och varm


if you lost your heart

image499

modell: madde
smink: make up studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: det var JAG

I'll see you down the road

image498

modell: alexander
fotograf: josefine jönsson
stylist: JAGJAGJAG!

my heart and mind

har beställt lite saker från forever21, bland annat mina studentskor! är hyfsat pepp på studenten just nu, nu väntar bara mat, dricka, musik och gästlista. men det får madde hjälpa mig med! ikväll kommer bilder från fotograferingarna, lovar!
image490image488image489


image491 image492

can't wait

image487

foto:
dino
modell: dino

inget kb igår. det är inget för mig. skoja, kb är allt för mig. just nu sitter jag hemma hos min mormor och hon kollar på så ska det låta och bjuder mig på kaffe. jag letar efter skor och försöker tvinga dino att skicka bilder från den fantastiska fotograferingen, men han vägrar, så jag bölar.

nu är det två veckor tills det är deadline för vår tidning. jag är lite lite rädd, men mycket mycket förväntansfull. alla fantastiska modeller och alla fantastiska intervjuer och alla fantastiska krönikor. det här kommer fan bli bäst.

that's why I travel all this way to you

image480
 

inatt drömde jag om mitt drömhus. jag har flera gånger det senaste året, drömt om helt fantastiska platser jag aldrig i vaket tillstånd varit på. drömmarna har fått mig att bli lite besatt av gröna skogar och höga kullar och därför har jag börjat söka på "beautiful place" på google, för att kanske någon gång hitta något av de ställena. men inatt var det som sagt ett hus jag drömde om. jag åkte buss på motorvägen och kollar ut genom fönstret och ser en massa fantastiskt vackra och unika hus. jag ber busschauffören stanna och jag kliver av. jag går mot det huset som ser mest speciellt ut och jag smälter.

huset är för det första rosa och vitt. ungefär de finaste färgerna ett gulligt hus kan ha. och när jag går under det stora taket, ser att att där hänger ett stort skynke med fullt av... rosor. rosa bjälkar och rosor överallt och det var högt i tak. jag ska hitta det huset, om det så betyder att jag måste åka över varje motorväg i hela sverige.

jag drömde också inatt att jag åt knark i form av mögelost ute på gatan. och fler bilder från fotograferingar kommer om en stund!

.

hon sitter och pratar om allt man inte får
ändå har hon börjat göra mittbena
med sitt långa hår
matthew gray gubler
drömmer hon om varje natt
varför tar hon inte bara någon hon kan få,
som hennes skatt nath?

hon sitter och funderar
på vad hennes bok ska handla om
medan hennes ögon glittrar
och säger "kom"

med kate nash i öronen
och i hennes hand ett glas öl
hoppas hon på att HAN ska ringa
och skippa allt böl

hon drömmer om resor och vita stränder
där hon och jag kan dansa
och hålla i snygga killars händer

hon är snyggast i världen
men ser det inte själv
hon prickar ju allt mode
utan att läsa ELLE

min vän, hon är så fin
så hon att hon på alla ställen får gå
det är klart hon dr. reid kan få

har du gjort vad du ska?

image479

köpte studentklänning igår. pris och märke kommer när klänningen tagit slut! idag har jag, martina, elin och madde hittat vår resa! som det ser ut, beger vi oss den 17 juni och kommer hem när fan vi vill. jag var också och fixade schema till mitt fantastiska sommarjobb idag! bilder från fotograferingarna kommer lite senare.

your song av ingenting

image478

modell: sara svensson
fotograf: dino muftic
smink: sara svensson
stylist: det var JAG det

and I don't want you to go anywhere, ever, without me

image476

idag var jag som sagt och fikade med min älskade och köpte också de här skorna från whyred. priset kan man diskutera, men skorna var bara för söta för att lämnas i den stora mörka affären! just nu är jag hos madde och tänkte skriva lite krönika, men är för uppspelt över ett samtal jag precis fick från tim. jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men sitter just nu och är mest i chocktillstånd. på fredag vill elin till kb, men jag och madde lämnar kanske henne för den stora staden. fler bilder från fotograferingarna kommer om en liten stund!

today is

image475

tidningen har börjat! riktigt fet! länkar dock inte förrän den är helt klar! väntar just nu på att ta bussen till stan och ta en kaffe med min älskade. ska bli hur mysigt som helst, eftersom att solen lyser och till och med på min balkong. har hittat en ny studentklänning men ifall jag är lite osäker (vilket jag är just nu) ska jag och madde ta en sista minuten-resa till stockholm på fredag och leta efter en annan där. det hade bara varit perfekt! då ska jag också ta med mig lula hem, score!

harry in my heart (och kattkvinnan)

image474

jag ligger just nu i min älskades säng och skickar iväg mail och lyssnar på jazz. min älskade ligger bredvid mig och läser harry potter, mest för min skull, men han läser ändå harry potter. innan idag lagade han mat till mig och sa att min blommiga klämma var tjusig.

bilden ovan pryder en kvinna jag annars inte gillar. men just den här bilden påminner mig om en kvinna jag faktiskt gillar. tänker på katter på väggarna, en ung kvinna som klär sig som en gumma (enligt hennes mor) och bara gulligt, faktiskt romantiskt och mycket tjusigt.

then you left to face the blue

har nu fått svar på mail av både niotillfem och av almah! känns skitbra, tidningen är också uppe, men dock fortfarande inte klar, om några veckor får ni se den! idag har jag fått leta efter ny studentklänning EFTERSOM ATT FOREVER21.COM är svinjobbiga och eftersom att det inte går att beställa därifrån. har skickat otaliga mail, men får bara tillbaka samma gamla automatsvar. imorgon ska jag och tim och tim pilla lite på våra krönikor, på framsidan och lite på mina intervjuer. kommer antagligen bli lite smisk på rumpan, men också riktigt riktigt fräckt!

do you remember

image473

modell: rebecca
fotograf: dino
stylist: ah det var JAG det

idag har jag hunnit vara på ikea med mamma och investerat i ett par vita genomskinliga gardiner. de är supertjusiga! på tal om supertjusiga har faktiskt
http://niotillfem.tjejsajten.se svarat på mitt mail och hon ska vara med i vår fantastiska tidning som kommer upp 25 april. om två timmar börjar top model och innan det ska jag hinna skriva intervju och skriva novell!

arga in the woods

image472

modeller: rebecca och dino
fotograf: tim hardenstedt
stylist + HÅRSTYLIST!!!: JAG

mors lilla rebecca i skogen gick

image471

modell: rebecca
fotograf: dino
stylist: kan det vara... JAG?!

en liten ängel bland mossa och grenar

image470

modell: rebecca lindh
fotograf: dino muftic
stylist: JAG BARA JAG

pretty beautiful girl, va?

image469

fotograf: dino muftic
modell: rebecca lindh
stylist + frisör: JAG

gissa en miljon gånger

hon skriver inte mycket om fylla
hon är för dyr
hon skriver inte mycket om sex
det får ju inte gå överstyr

hon är ofta med i mina dikter
när hon svänger med sitt hår
jag tittar gärna efter henne
när hon går

hon har katter på väggar
och strumpbyxor i lådor
hon gör ibland så blodet mitt gör vågor

mitt ansikte sticker ut
på hennes vägg bland många
tror nog mest att det är mig hon vill fånga

hon har blommor på kjolen
och svart på sina lår
det är nog svårt för mig att henne få

liten älva i skogen

image468

har fotat och stylat rebecca idag! blev jättemånga tjusiga bilder och hon var superduktig!

modell: rebecca lindh
fotograf: dino muftic
stylist + frisör: JAG!

supersöta close ups

image466
image467

modeller: isabella och sara
smink: make up-studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: lilla JAG

under månen eller la vie l'amour

image464
image465

modell: ida
fotograf: josefine jönsson
smink: make up-studion
stylist: JAAAG!

om mindre än en timme ska jag ut i skogen och vara med och fota och styla rebecca! det är så otroligt skönt att det äntligen blir av och jag tror att bilderna kommer bli perfekta! just nu sitter jag och försöker dricka upp mitt kaffe innan jag ska plocka ihop kläder och klämmor och borstar och vattenflaskor. när vi fotat klart, ska jag försöka skriva klart min novell (
http://rohvol.webblogg.se/2008/april/damdamdam.html#comment), tror också jag ska få in lite rim där, för jag märkte att jag är fantastisk på det. jag ska också skriva klart en krönika och recensioner till tre skivor. ikväll kommer min älskade hem och då blir det rajtan tajtan.

this one is for you

image463

drömmar om vin och rosor
jag önskar jag stod på tå
framför dig i blommiga trosor

får jag spela lugn jazz
med mina tunga
mot dina läppar

får jag dricka mig full
och be dig att aldrig släppa

får jag ligga i din säng
och se när du dansar

får jag skratta och blunda
när du låtsar att du är transa

får jag le åt din iver
och kyssa din charm
får jag viska i ditt öra
att din kropp gör mig varm

drömmar och rosor och vin
jag hoppas du förlåter mig
när jag beter mig som ett svin

det är kul när vi leker att du är min boss
men det är ännu roligare när vi älskar till
trollkarlen från oz

jag blir glad när vi läser
harry potter på ditt rum
jag blir dock mindre glad
när du kallar mig dum

du har förstått att vi ska klä
vår lägenhet i rosor och romantik
så kom nu inte med någon jobbig pik
vår lägenhet ska inte vara manlig någonstans
här har ditt testestoron ingen chans

det här är till dig, min älskade
att jag kallar dig det, tycker du är lite läskigt
det här är till dig, bebis
vi ses ikväll, ta på dig något sexigt

come on over, baby

image460


hittade precis bilder på lundlund.com, som jag för ett tag sedan såg i bon och föll pladask för. jag försökte få med en massa killar att ställa upp på "naken"-bilder, men ingen var man nog. jag får nu lite ångest över att jag inte puschade dem lite till, för det här är verkligen bara helt fantastiskt sexigt och snyggt. och det är heller inte sexigt på ett utlämnande, utmanande och provocerande sätt. det är bara så sjukt coolt!

nya pics

image458
image459

modell: ida
fotograf: josefine jönsson
smink: make up-studion
stylist: JAG!

nya, gamla bilder

image457

modeller: madde och ida
smink: make up-studion
fotograf: josefine jönsson
stylist: hm... JAG!

wherever you go

image456

idag blir det fotografering med rebecca så håll ett öga öppet här, för jag lär lägga upp en massa nya bilder! så fräckt!

kb i fredags var fräckt, det fräckaste var nog att jag bytte nummer med lasse i the cardigans och förhoppningsvis kommer han och sylvester i the ark, göra en dubbelintervju i vår tidning. är inte det bara det sjukaste? kb var egentligen mindre ball, eftersom att tim vägrar göra feta moves på dansgolvet, men lite lyckades jag lura honom till att dansa.

adios amigos

image455

fyfan vad fräckt det ska bli ikväll!

förresten mia, min mamma sa att jag var "nördig" innan när jag sa "fyfan vad fräckt". eh ,vad är du då?, sa jag då.

fräck fräckare mia

image454

ah fyfan vad fräck hon ser ut där hon sitter. strumpbyxorna på halvstång, poserar vilt, även fast en annan människa i samma situation sett annorlunda ut. men fyfan vad fräckt, där sitter hon och ler pyttelite, men ser också lite högfärdig ut. liksom: "här sitter jag på toaletten och är snygg. men va bryr jag mig? fyfan vad fräck jag är!"

så jävla fräckt alltså.

I'm walking home after drinking all my

image453

idag har jag kommit på ALLT jag ska skriva till tidningen. det är riktigt fräckt, jag känner mig duktig. har hunnit göra muntliga i nationella, hänga lite med tim och städa hos mormor. om en-två timmar kommer tim hem till mig och vi ska laga mat, "korka upp en flaska vin" och mysa på mitt rum tills det bär av till kb.

imorgon är min älskade fortfarande uppåtlandet och jag ska spendera dag och kväll med martina. man vet aldrig vad som händer när en brud som hon, och en brud som jag, är ensamma i ett stort hus. vilka hyss som helst kan hittas på.

the letter

image452

http://www.fashionfillers.com/


så fin och tjusig. och att hon står i en mysig liten trädgård gör ju inte det sämre.

så fantastiskt underbart


iriselsa.blogg.se

image451

http://iriselsa.blogg.se är tjejen som ska illustrera till oss i vår tidning som kommer ut den 25 april ser det ut som! hon är väldigt duktig och jag och tim och tim är sjukt glada över att hon vill låna ut sina snygga bilder till oss. jag tror de kommer passa som en smäck!

håller just nu på att skriva ett tal om harry potter. harry potter <3 nathalie = forever

and a needle, so fine

image450

lite av grejerna till slottet! fler rosgrejer ska köpas snart, jag har blivit lite besatt. gillar det dock!

la vie en rose

har hittat en till liten bit till inredningen i mitt och mitt älskades slott. grejerna jag köpte igår, visar jag imorgon för nu börjar top model. men jag kan berätta att det består av två tallrikar, en tvål och ett salt-och pepparkar

http://www.rusta.se/tallrik_25cm_melamine_ros_rand_p78610006.html

inspirationen

image446
image447
image448
image449

så vad tycks?

I love you, I love you, I love you

image445

det här är bara den charmigaste, sötaste och finaste mannen som finns (efter min älskade då)

dress me in what you wished I had on

image444

sitter just nu hemma hos madde och luktar schampoo i håret. hon ligger i sin stora soffa och sover, medans jag springer runt i hennes lägenhet och dricker lite och sitter lite vid datorn och kollar mig i spegeln. ikväll är det top model och jag är lycklig, för jag har ännu inte fått reda på vem det är som vänner. måtte den som berättar det, få en ful present.

ska leta upp lite fler bilder för inspiration till fotograferingen i helgen och lägger upp ikväll!

tonight I am like a paper doll

image443

nu har min man gjort frukost till mig och han vill att vi ska äta ute i solen. min älskade är bara för fantastisk. om en timme eller så, ska jag hem till tim och jag väntar på en nygjord espresso och lite chillande i hans trädgård.

vet inte hur helgen ser ut, men jag vet att mina vänner är pepp på kb. och nu ska jag inte skriva att jag ska till värnhem igen, för jag fick en liten smocka i fredags på grund av det!

bilden där uppe är på en av grejerna jag beställt. fler bilder kommer, när jag fått hem mina underbart vackra kreaturer.

damdamdam

image442

och någon dansade folkdans i hans bröst
fjärilar föddes i hennes mage,
efter larver han placerat där med sin tunga
"titta efter mig i ett fullsatt rum, så ska jag göra detsamma"
hon spelade franska låtar för honom på nätterna
och la telefonen mellan sin mun och högtalarna
så att han kunde välja själv
hon strödde glittret från sina ögon
över hans månar och utan att bli generad tog han emot
hon frågade varför tavlor han målade aldrig prydde hennes ansikte
och han svarade att han ville lära sig detaljerna först
"som det blåa märket på din kind efter din skrattmåne"
hon gav honom sitt höga skratt och placerade det i hans mun
han la sin hand på hennes vita axel
"du behöver en ny sagobok, för det är du som tar mig med storm""

---

"jag hade gett dig rosor
jag är superklyschig
men hade jag fått ge dig en doft,
hade jag gett dig rosor
gissa vad ditt hår luktar
glöm ivriga lustar och konstiga beslut
jag försöker glömma dina ostyriga lockar och dina ord"

"som krossat porslin rycker din blick till
när jag kastar svåra ord runt omkring mig
och som ett rosblad vänder din tunga
upp och ner på min kropp
mina ostyriga lockar är inget emot ditt porslin
alla i rummet lägger märke till dig
hela mitt liv har jag skrivit dikter om dig"

cheapest bottle of wine that we can find

image441

har inte kunnat skriva i min blogg på ett tag, eftersom att det har tagit fantastiskt långt tid för dem att göra vid den. och vad jag kan se, så är där absolut ingen skillnad. idag pluggar jag och skriver tal, intervjuar
http://almah.tjejsajten.se och skriver novell. idag har jag ändå hunnit köpa strumpbyxor och lite grejer till mitt nya hem. bilder kommer sen skulle jag tro!

och på söndag får ni hålla utkik på min blogg, för då ska vi fotografera rebecca och jag har en hel del idéer, som jag tror kommer bli supersnygga!