när någons liv slutar kan en annans få börja



idag läste jag slut "the return of hjärtans fröjd" av per nilsson. han har alltid varit min favorit. jag har läst alla hans böcker och har varje gång tänkt: "hur kan en människa skriva så många böcker och göra alla skitbra?" och innan jag sträckläste den här boken tänkte jag "okej, det var ändå två år sedan jag läste en bok av honom sist. jag kanske inte tycker att han är så bra mer". men så läste jag. och läste. och det är så sjukt. hur kan han vara så jävla bra? den var så bra. så bra. och som annars när jag precis läst en bok i några timmar kändes det som jag var i en när jag pratade med min sambo. varje sak jag sa kändes som om de passat in i en bok. eller som att jag läste högt.

nu har jag fått ny inspiration till boken i alla fall. jag ska inte stjäla något alltså. jag har bara fått lusten tillbaka och några små detaljer som kommer hjälpa mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback