it's confusing, I don't expect them to

så som man kan spara en smak av någon god mat i munnen för alltid, så har jag gjort tusen gånger, det är skabbigt, men där är en pizza som aldrig försvinner. dock är det något med dig som gör att jag inte minns. jag minns inte varför jag föll för dig. jag minns inte varför du förlät mig när jag blandade kroppsvätskor med andra när du var i ett annat land. jag minns inte varför vi höll ihop så länge.

jag har aldrig gillat actionkomedier,
aldrig skämt som är som tagna ur en gris mun,
jag förstod aldrig det härliga med metallica,
jag såg aldrig något positivt att dela hela sitt liv med någon,
jag gillade aldrig din fula bil,
jag ville aldrig att du skulle ha de där musklerna,
jag hatade dina dolce & gabbana-kläder från turkiet,
jag avskydde din fördomsfulla sida och din dubbelmoral.

du såg aldrig det vackra i big fish,
du förstod inte charmen med lars winnerbäck,
du uppfattade aldrig det fantastiska med second hand,
du var inte den som såg det positiva i att föra in annorlunda kulturer i malmö,
du delade inte mitt intresse för vitt vin och modetidningar.

jag förstod inte varför vi höll ihop, men du älskade mig villkorslöst. jag förstod inte grejen med att du förlät mig för allt jag gjorde. jag förstår inte varför vi inte insåg att någonting var fel, långt innan de tre åren hade gått. som ett gammalt par var vi, som bara håller ihop för att det ändå var för sent att börja om på nytt med någon annan.
men det var det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback