like holy wine

liksom martina, tim och madde har jag också en del saker jag stör mig riktigt mycket på. jag ska inte säga att det är saker jag hatar av hela mitt hjärta, men det är saker som får mig att ibland vilja kräka lite.

1. nyblivna mammor. ja, där går ni med era fina barnvagnar och ler mot oss förbigående. varför ler ni? varför är ni ständigt tvungna att ha ett leende på läpparna? nej, jag tänker inte le tillbaka, nej, din unge är inte söt och nej, jag är inte glad för din skull. jag bryr mig inte.

2.
folk som applåderar åt andras olyckor. till exempel: en full matsal och en person råkar tappa sin tallrik. ett helt bord börjar applådera och utgör ljud som "woooooh he he ehe". testosteronen flödar över.


3.
fördomsfulla människor. alla människor som till exempel har något gult på sig är kommunister. läs lite, va.

4.
folk som tycker att det är coolt att känna någon i höllviken/falsterbo. ett exempel: en hel klass och läraren ställer retoriskt frågan "ja, alla här känner väl någon i höllviken eller falsterbo". självklart är där alltid någon som högt ska säga "JA", när alla andra fattar att läraren inte ville ha ett svar.

5.
folk som använder uttrycket "man". det är inte just uttrycket "man" jag stör mig på, utan när man använder det fel. ett exempel på hur man använder det rätt, gjorde jag precis här för 9 ord sedan. exempel på när man använder det fel kan jag inte komma på just nu. kommer väl till mig sen. vet dock att det finns tusen sätt att använda det fel på.

6.
lunarmänniskor. det typiska tror jag är att börja bråka med någon på
www.lunarstorm.se. när man bråkar där ska man gärna ha lärt sig några nya ord och när den andra då inte reagerar på just det ordet ska respektive skriva något i stil med "Svarade du inte bara för att du inte förstod det ordet, lilla gumman? :)" den glada smileysen och "lilla gumman" är givet att ha med i ett mordiskt inlägg. det är då man visar att man har övertaget. palla.

7. människor som tycker att det är roligt att låtsas vara utvecklingsstörd. det klassiska är att ta tungan under underläppen och inte säga något speciellt utan mest bara trycka ut ljud. samtidigt tar man sin hand och slår hårt mot bröstet. ja, det finns människor i min ålder som gör detta.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag = 2, 3 och 7! Love

Postat av: s

5. FEL: när man använder "man" istället för jag eller vi; man är lite trött idag.

2007-09-15 @ 14:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback