this is the way that I used to be

sommar. jag vill verkligen ha sommar. nu måste jag faktiskt säga, vinter i all ära. i morse när jag gick hem till madde, för att äta lite frulle till csi och små, irriterande barn var ute och kastade snö på varandra, kände jag nästan att jag gillade vintern. ljuset var typiskt vintrigt och sådär klart och jag tog lite bilder med min snygga kamera, som blev skitdåliga, men det är väl tanken som räknas ändå. sen halkade jag till och kom tillbaka till verkligheten, kände hur mina tår smärtade av kylan och hur mina röda kinder brände. vintern suger. nostalgi sucks.

ja, vintern var fin då man var barn. pulka i overall, mössa, vantar, varma skor och hela köret. mina stövlar, min skinnjacka och min svarta mössa som knappt täcker öronen, var snyggt. snyggt som fan, men inte praktiskt på vintern. tacka vet jag sommaren då man är avklädd och snygg på samma gång och kan vara ute på samma gång. sena, varma sommarkvällar, bruna ben, varma och fulla ben går hem från ida, SNÄLLA JA JA JA, hitta något som är mer sommar.

169441-27

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag blev rädd där ett tag, när du hyllade vintern. men tacka vet jag blogginlägg som först verkar vara positiva, men som sedan, som alltid, avslutas negativa, nostalgiska och cyniska.

2007-01-23 @ 20:38:23
Postat av: Anonym

Jag har sommar. :)

2007-01-24 @ 12:36:13
Postat av: Anonym

EXAKT

2007-01-26 @ 11:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback