sex är sex och kärlek är kärlek = en sann filosofi

martinas svar på mitt inlägg "det är för MYCKET"
http://martma.blogg.se/210107154826_sex_r_sex_och_krlek_r_krlek.html


klart och tydligt har du en bild av att närhet = sex, som du själv ser i din text här ovan "inget sex före äktenskapet hade bara gjort oss om möjligt ännu mer deprimerande och törstande efter lite närhet". tycker du att det är rätt? tycker du att det är så samhället ska vara uppbyggt? som din rubrik själv också lyder "sex är sex och kärlek är kärlek". exakt min poäng, men jag tror att vi uppfattar det uttrycket på två helt olika sätt. sex är sex. sex är sex och du vet själv att för det mesta skapar sex känslor. sex är känslosamt. sen kan jag ju tycka att de man knullar upp på en fest, när man är skitfull, kanske inte väcker några direkt speciella känslor, men som jag vet att du också tycker; sex på fyllan med okända män är skit. roligt just då, kanske. men mest skit.

inget sex före äktenskapet och också ett äktenskap när man är 13 år, (jag kan nämligen inte tänka mig att du var fylld av lust och begär innan den åldern) hade nog faktiskt kunna lösa en hel del. tänk dig själv, jag vet att du håller med mig lite nu i alla fall, hade inte ditt liv varit lite enklare utan "kk:s"? ensammare, ja. men enklare? ja. men ifall man nu, som jag överdrev i mitt förra inlägg, gifter sig när man är 13 år, tror jag inte man hinner vara så ensam. innan dess tänker man väl inte på män hela tiden som, snälla snälla snälla, ska komma och ge en lite närhet. lite sked, på en full kväll och en kyss innan han går på morgonen. inte kan väl du ha tänkt på sånt när du var 10-11-12?

jag skrev också i mitt inlägg, här också för att överdriva, att när man väl var gift, kollade man inte på någon annan man. man fick all närhet, kärlek och sina begär fyllda av denna man och vad kan en kvinna mer önska sig? det kanske känns så just nu. "en kk hade verkligen varit perfekt". men som vi pratat om så många gånger; en kk kan vara väldigt väldigt fel och är det också inte en av anledningarna till att vissa av oss just nu hatar våra kärleksliv? får vi kärlek av vår kk? ringer vår kk oss när han är nykter, när han har någon annan att tänka på?

inget sex innan äktenskapet, jag står på mig. jag tror fortfarande att det gjort våra liv lite enklare. har vi inte fått smaka på kakan, blir vi kanske inte sugna på den heller. jag står för min filosofi, jag ska så fan heller leva efter den, men jag tycker den låter rätt vettig.

Kommentarer
Postat av: martina

här vore det ju verkligen fint med en lång kommentar från den utsatta (dvs moi), men du vet ju nu vad jag menar och jag förstår väl dig en smula. så jag skiter nog i det


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback