just count to twenty-nine

bättre än sådär kan jag. visst är jag bättre än att ligga hemma och ha ångest? visst vet jag bättre? visst har jag lärt mig mer? visst har jag haft jobbigare stunder i livet? en positiv sak är att jag ska få ett nytt rum, ny tv och nytt allt och det gör mig faktiskt glad. jag grämer mig inte över att en viss människa kommer vara i mitt hus mer och mer, som jag gjorde för en timme sen. sommaren kommer i alla fall bli fin och ifall jag lär mig att bli mer välartikulerad, slutar svära i allt jag skriver och säger, kanske jag snart blir lite äldre. madde sa något bra i lördags, jag minns inte vad, men jag tänkte på det och det kändes lite bättre.

vinterångest tillhör väl? inte bara mig och lars winnerbäck. jag vet att det tillhör alla som inte gillar mörkret, kylan, stressen. nu vill jag inte bli äldre. jag är så gammal, så ung och så dum på samma gång. jag lyssnar på fel människor. jag har för cyniska och negativa vänner. snälla, ändra aldrig er. snälla, flytta aldrig ifrån mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback