I don't know, but I guess I'm gonna see you then

jag hatar att vara pigg, när jag borde vara trött. jag hatar att sitta framför datorn när jag borde ligga i min säng. det får mig att tänka för mycket. jag tänker på allt jag är rädd för, jag filosoferar, jag grubblar, saker jag vill göra, saker jag borde göra, saker jag aldrig gör. jag har kommit fram till en rad saker, som säkerligen någon gång i mitt liv kommer inträffa och jag fruktar de dagarna mest av allt. mina filosofiska tankar består av:

1. att bli ensam (att jag en dag har misslyckat så rejält, tröttat ut mina vänner på min ständiga slarvighet, tro att jag kan få alla män på en gång att de lämnar mig en efter en)
2. att föda barn (att trycka ut en 3 kilos bebis, med lite hår på huvudet, blodig, ur mitt underliv är inget jag kan säga att jag drömmer om)
3. att bli fattig (tänk om jag skiter i skolan? tänk om jag börjar knarka? tänk om mina försörjare dör?)
4. att bli gammal (att bli gammal och inse att jag inte har något mer att berätta för mina barnbarn, för ja, barnbarn ska jag ha, mer än att jag söp mig full när jag var full)
5. att dö (att dö ensam och olycklig)

jag borde skaffa mig ett husdjur. en liten hamster som ändå inte har en egen vilja. den ska jag krama.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vi känner så allihopa, mm!!!! nummer 2. kommer ALDRIG hända. och verkligen inte efter filmen vi såg på naturen och ryktena jag hört på sistone. vi kan sitta där tillsammans som gamlingar som ingen längre gillar och utan barn. du och jag, nath!

2007-01-24 @ 18:45:36
Postat av: martina

det var jag förresten!!! förresten tack!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback