buildings

jag ska gå ur svenska kyrkan och det snart. jag har fått nog av  predkningar om "men då kan dina barn inte döpas i kyrkan" och "då får du inte begravas". mitt barn ska inte döpas av någon och ännu mindre av en sexförbrytande pedofil med handen i röven och vadå "du får inte begravas"? jag ska kremeras och läggas i en minneslund och det ska mina släktningar se till att jag gör. jag spyr på svenska kyrkan med sorglig propaganda och skitmoral.

i och för sig, jag har inga större åsikter om detta. det är bara något jag bestämt mig för och nya riktningar i livet har jag gjort många det här året, så varför inte fortsätta? jag är inte ateist, eller det kanske jag är. jag tänker inte sitta och tro att det är någon som gör att mitt liv går som det går. det är JAG som gör allt. det är MITT fel när saker går fel och det är MIN förtjänst när saker går bra. den egna mänskliga kraften, inget annat skitsnack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback